יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

אלנה פרנטה - ימי הנטישה

ספר נהדר. לא יכולתי להתנתק.

אצטט מהכריכה -
"ימי הנטישה הוא הרומן השני של פרנטה...היו קוראים שזועזעו, ורוב הקוראים עצרו את נשימתם (והביקורות הסכימו עימם). מיד עם הופעתו באיטליה העפיל הספר לראש רשימות רבי המכר ושהה שם כמעט שנה (נמכרו כ200,000 עותקים)."

הספר מתחיל כך:
"באחר צהרים של אפריל, מיד לאחר הארוחה, הודיע לי בעלי שהוא רוצה לעזוב אותי. הוא עשה זאת כשהורדנו את הכלים מן השולחן. הילדים רבו כרגיל בחדר האחר, הכלב חלם ורטן ליד ההסקה. הוא אמר לי שהוא מבולבל, שעוברים עליו רגעים נוראים של עייפות, של חוסר סיפוק, אולי של פחדנות. הוא דיבר ארוכות על חמש עשרה השנים של נישואינו, על הילדים, והודה שאין לו שום תלונות, לא עליהם ולא עלי. הוא שמר על ארשת מאופקת כמו תמיד, חוץ מתנועה מוגזמת של יד ימין, כשהסביר לי בעווית ילדותית שקולות חרישיים, מן לחשוש, דוחפים אותו למקום אחר. אחר כך לקח על עצמו את האשמה על כל מה שקרה, סגר מאחוריו בזהירות את דלת הבית, והותיר אותי מאובנת ליד הכיור. "

הספר מדבר בעד עצמו. אין מילים שיוכלו לעשות זאת במקומו.

ספרים נוספים של הסופרת שתורגמו לעברית:
אהבה מטרידה, מאיטלקית: אלון אלטרס, תל אביב: הספריה החדשה, הקיבוץ המאוחד - ספרי סימן קריאה, 2009
הבת האפלה, מאיטלקית: מירון רפופורט, תל אביב: הספריה החדשה, הקיבוץ המאוחד - ספרי סימן קריאה, 2011

קישורים:
הספריה החדשה
הארץ - תעלומת אלנה פרנטה
וויקיפדיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה